The Black Rainbow - 1. rész: "Mókuska"

Amikor kiléptem az iskola – vagy számomra inkább a pokol – kapuján, úgy éreztem, mintha egy hatalmas szikla esett le volna a mellkasomról. Ezt a pillanatot vártam már a tanév első percétől fogva, és most fürdőztem annak az örömében, hogy három hónapig még csak a környékére sem kell mennem ennek az épületnek. Lábaimat gyorsan kapkodtam lefelé a lépcsőn, szinte futólépésben próbáltam meg minél messzebbre jutni onnan.
Azonban úgy tűnik, a sors nem hagyta hogy ilyen felhőtlenül érjen véget számomra a tanév.
- Hova futsz Homi? – kiabált a számomra jól ismert hang utánam, majd a vállamon éreztem egy kezet, én pedig kénytelen voltam megállni. A gyomrom már automatikusan összerándult ilyekor. - Mész a buzi bárba? – lökött meg egy kicsit Tyler, én pedig egy pillanatra belenéztem az undormány arcába. A kopasz fején csak úgy csillogott a napfény, a szájából áradt a büdös bagószag.
- Biztos együtt fog sütkérezni a kis homár barátaival a tengerparton… valami igazán forró éghajlaton! Ugye Homi? Oda mész? – szólalt meg a mellette álldogáló Larry, és kivillantotta görbe, sárga fogait, röfögő röhögése közepette. Elfogott a hányinger, de mint mindig, most is csak maradtam lapulva póker arccal, a földet vizslatva.
- Hé, mi van, nem válaszolsz? – lökött egyet rám Tyler. - Vagy ez a buziknál nem szokás? – hajolt bele az arcomba, én pedig belül félelmet és egyben fortyogó dühöt éreztem. Kellett nekik elrontani a napomat… megint. Talán egy pillanatra látszódhatott a dühöm mikor ismét rá sandítottam, mivel úgy tűnt, eléggé felhúzta magát a kopasz egy pillanat alatt.
- Mi van összeragadt az a kis buzi szád? – emelte meg a hangját - Majd én akkor megtanítalak válaszolni!
Tyler megfogta a hátizsákom hátulját, és egy hatalmasat rántott rajta, én pedig hátraestem. Szerencsére nem vertem be semmimet a hátsó felemen kívül, minden esetre eléggé meglepődtem. Miközben próbáltam feltápászkodni, közeledő, futó lépteket hallottam. Miután sikerült felülnöm, láttam, hogy Mr. Peterson a mostani „megmentőm”.
- Nektek komolyan nincs ennél jobb dolgotok? – kezdte el szidni a srácokat. – Tényleg ez a legjobb elfoglaltság?  Elég szegény nyaratok lehet, ha Josh csesztetése a legszórakoztatóbb program. – A két bunkó csak forgatta a szemét, teljes érdektelenséggel hallgatva a Tanár Úr szavait. - Mi lenne, ha végre fognátok magatokat, és valami hasznos, de legalábbis nem káros dolgot csinálnátok? Mondjuk, összeszednétek az összes cigarettacsikket az iskola körül, amiket ti hagytok szanaszét. És hasonlók. Ha gondoljátok, átadom a javaslatot az igazgató úrnak – nézett rájuk szúrós szemmel.
- Jól van már. Gyere Larry… koccoljunk innen – bökte oldalba társát Tyler, aki szemmel láthatóan sokkal jobban megijedt nála. Aztán sarkon fordultak, és elballagtak, de persze kaptam még egy utolsó maró pillantást.
Upsz, talán fel kéne innen állni…
Mr. Peterson felém nyújtotta a kezét.
- Gyere… menj haza mielőbb, és menjetek el valahová nagyon messzire nyaralni – mondta, miközben felhúzott. Kedves, zöldes barna szemeivel megértően nézett rám, és elsöpörte arcából egy-két kósza hajtincsét. – Rád fér a regenerálódás.
- Köszönöm Tanár Úr – mosolyogtam rá. Nem is tudtam nagyon mit mondani.
- Bízzunk benne, hogy… - kezdett el egy mondatot, de halkabbra vette a hangját, és szája mellé tette a kezét, majd kicsit közelebb hajolt hozzám. – Bízzunk benne, hogy kicsapják ezeket az idiótákat a francba. Legalább az utolsó évben ne kelljen szenvedned tőlük…
- Hát… - vontam meg a vállam – ha eddig nem tették, szerintem ezután sem fogják.
Mr. Peterson csak csóválta a fejét.
- Ha emiatt nem tudsz a munkádra koncentrálni, esküszöm, kicsapom a balhét. Jövőre felvételi. Semminek nem szabad megzavarnia.
- Emiatt ne aggódjon Tanár Úr – mosolyodtam el. – Megoldom, ahogy eddig is.
- Azért a nyarat használd ki, rendben? Ne rakd le a ceruzát. Bár… tudom hogy te úgysem tudod megállni hogy ne rajzolj – legyintett egyet nevetve. Ilyenkor mindig megdobban egy kicsit a szívem, mikor látom a mosolyát. Hát… azért egyvalami mégis csak hiányozni fog ebben a három hónapban.
- Ez igaz… - kuncogtam egyet én is.
- Na, jól van Josh, menj csak haza nyugodtan, és lehetőleg kerüld el ezt a két delikvenst. Jó pihenést kívánok neked! – tette egy pillanatra a vállamra a kezét, majd elment, én pedig csak bámultam utána, amíg láttam. Mr. Peterson mindig ugyanúgy nézett ki: fekete, vagy esetleg drapp színű vászonnadrág, ing, és a szokásos fekete aktatáska. Sötétbarna haja szépen hátrafésülve, akár egy gentlemannek. Ő volt az én rajztanárom, aki az elmúlt négy év alatt mentorált és tanított engem. Az egyik legjobb ember volt, akit valaha ismertem. Ha más nem, Ő tényleg hiányozni fog nekem a nyáron.
Hazafelé a buszon ülve kaptam egy SMSt.
„Láttam hogy megint ott voltak azok a rohadékok… már a kocsiban ültem, mikor észrevettem. Úgy sajnálom… Mi volt?” – Lily
Sóhajtottam egyet. Nincs kedvem leírni az egészet… de azért jól esett, hogy írt.
„Nyugi, semmi különös. Volt egy megmentőm. Egy szép szemű megmentőm… ”
„Ne már, pont ő? Haha… mázlista! Örült a fejed mi?”
„Naná. Na jó, most megyek, mert leszállok a buszról. Majd hívlak.”
Leléptem a busz lépcsőjéről, és szépen végigcaflattam az utcánkon. Oscar a szokásos módon örömmel telve ugrabugrált, ahogy meglátott, és szétnyálazta a kerítést, majd mikor bementem a kapun, természetesen engem is.
- Szevasz nyálgép… - motyogtam neki, miközben a hatalmas fején összeborzoltam fekete szőrét, és felmentem a lépcsőn.
A házunkba belépve láttam, hogy Anya és Apa már az asztalnál ülnek, és esznek. Közben az én kajám is ott hallgatott az asztalon.
- Bocs, nem bírtunk már megvárni! Most komolyan, az összes gimnáziumban ilyen sokáig tart az évzáró?! – kiabált anya nekem a konyhából, amíg én kezet mostam a fürdőben.
- Fogalmam sincs Anya… - mondtam, miután elzártam a csapot, és beballagtam a konyhába. Már épp ültem volna le, amikor anya felkiáltott.
- Állj! Hogy néz ki a gatyád, Josh? – mutatott a hátsó felemre, ami tiszta por volt.
- Ja, öhm… - Elfelejtettem leporolni magam, miután felkeltem a földről. Szuper. – Én csak… elbotoltam, és elestem – paskoltam meg a gatyámat, ahonnan eltűnt a por.
Anya vetett rám egy furcsálló pillantást, majd evett tovább, Apa pedig még mindig nem nézett rám egy pillanatra sem. Szerintem tudták, hogy nem mondok igazat, mert ember ennyiszer nem „esik el véletlenül”, mint ahányszor én. Igazándiból még sosem mondtam el nekik, hogy piszkálnak a suliban, mert egyszerűen nem tudtam volna megmagyarázni.
Tudni illik, az egész akkor kezdődött, amikor egyszer ott hagytam véletlenül a telefonomat a padomon két óra között. Csak a mosdóba mentem el, de ezek a hülyék rátaláltak, és… megnézték mi van benne. Volt egy pár kép, ami eléggé félreérthető lehetett azok számára, akik nem ismernek engem. Én nagyon szeretem a művészi fotókat, és amíg a neten böngészek, azt, amelyik tetszik, mindig lementem. Főként azokat szeretem, ahol az emberi test van ábrázolva – és főleg azokat, amelyeken férfi testek. Ez nem hiszem, hogy csak abból adódik, hogy meleg vagyok, hanem egyszerűen művészi szemmel szépnek találom. Sokat ihletnek engem ezek a képek, és ezért volt annyi a telefonomon belőlük.
Azóta elterjedt rólam az iskolában, hogy én biztosan a férfiakhoz vonzódom, és ezek a nyomorultak minden percben kihasználják, hogy piszkáljanak vele. Pedig természetesen soha nem vallottam be nyíltan senkinek, de ennyi elég volt ahhoz, hogy senki se merjen velem barátkozni, vagy egyáltalán mutatkozni. Egyvalaki tudja csak rajtam kívül az igazságot, és az Lily - az egyetlen ember, akivel bármennyire is jóba vagyok a suliban. Ő sem túl népszerű, de őt ez valahogy nem érdekli. Nagyon önfejű… de épp ezért kedvelem annyira.
Leültem a konyhaasztalhoz, és elkezdtem enni én is. Már jó hideg volt a kajám, de nem érdekelt, lusta voltam felállni hogy megmelegítsem.
- Összepakoltál már nagyjából az útra? – kérdezte Anya. – Én már úgy várom hogy menjünk!
- Aha – mondtam, és ettem tovább fapofával.
- Na, ennyire lelkes ne legyél, hogy nyaralni megyünk! Komolyan, Josh… más összetenné a két kezét, ha eljuthatna Ausztráliába, nekünk meg csak úgy az ölünkbe hullott a lehetőség!
- Én örülök neki. Persze, hogy örülök – néztem rá.      
- Én tudom miért nem örül annyira – szólalt meg végre Apa is. – Mert most végre valami normális kétkezi munkát kell majd csinálnia, nem csak firkálgatni. Bár nem mintha a fagyi árulás annyira nagy dolog lenne, de talán még mindig jobb.
- Jack… - nézett rosszallóan anyám Apára egy pillanatra, majd lesütötte a szemét. Énrólam már úgy pattantak le ezek a megjegyzések, mintha tényleg valami láthatatlan burkot növesztettem volna ellenük. Meg sem érintettek.
- Hálás vagyok érte, tényleg. Majd add át Apa kérlek Mr. Pattenéknek, és azt is, hogy jobbulást kívánok neki. Köszönöm az ebédet – mondtam, majd a kajám felénél felálltam az asztaltól, és felmentem a szobámba. Lehuppantam az ágyamra, és hátradőltem. Egy aprócska gombóc lett a torkomban, de hamar lenyeltem.
Na jó… talán egy kicsit mégis fájt ez az egész. Apa sosem ismerte el a művészi tehetségemet, nem tartotta rendes  munkának azt amit csináltam. Nagyon konzervatív ember volt, Anya pedig sosem mert igazán kiállni mellettem. Talán kissé félt is apától. Abba pedig sosem mertem belegondolni, mi lenne, ha megtudná a nemi identitásomat. Tényleg. Nem tudom elképzelni a reakcióját, de inkább nem is akarom... jó így, ahogy van.
Sóhajtottam egy jó nagyot. A mai nap kicsit sok volt számomra. De most már nyugi van. Inkább felhívom Lilyt!
Kikerestem a számát, és megnyomtam a hívógombot.
- Na mi is volt azzal a bizonyos Szépszeművel? – szólt bele rögtön a telefonba miután felvette, én pedig felnevettem.
- Azt a kíváncsi formádat! Hát… igazából semmi. Talán megakadályozta hogy összeverjenek, aztán felsegített, beszéltünk egy kicsit, és… elbúcsúztam tőle. Három hónapra. – Sóhajtottam. - Lily… nem tudom mi lesz nélküle.
- Majd megint nézegetheted a képét az iskolai honlapon, meg a Googlen, ahogy szoktad – röhögött.
- Ez nem is igaz!! Rohadtul nem… - vörösödtem el.
- Akkor majd találsz magadnak valami csinos ausztrál fiút, aki eltereli majd a figyelmed – vette pajkosra a hangszínét.
- Aha, persze, jó vicc… - forgattam a szemeimet.
- Amúgy még mindig nem mondtad el, hogy a francba juttok el pont oda, a világ túlsó felére. Erre azért kíváncsi lennék!
- Ah… mindegy, apám egyik kollégája ajánlotta fel nekünk az útjukat. Elvileg ők mentek volna, csak váratlanul egy komoly balesete volt szegény Mr. Pattennek, ami miatt hónapokig kórházban kell hogy feküdjön. Gyakorlatilag meg se tud mozdulni szerencsétlen, így felajánlották, hogy mi menjünk helyettük. Ők már régóta járnak oda, a fia nyári munkát szokott ott végezni, így az is rám marad.
- Az a bizonyos fagyi árulás, amit mondtál? – nevetett fel. – Már el is képzeltelek abban a cuki fagyiárus sapkában, ahogy tolod a kiskocsit a tengerparton!
- Na jól van, ezért a beszólásért remélem hogy rátok szakad az ég a kempingben… most megyek. Majd írok ha odaértünk, oké?
- Oké. Vigyázz magadra.

*

Majd találsz valakit… - csengtek a fülemben Lily szavai, miközben épp a fürdőben vetkőztem a zuhanyzás előtt.
Fogok én egyáltalán valaha találni valakit?
Megmostam az arcomat, és a nagy fürdőszobai tükrünkkel néztem szemben. Fura arcberendezésem, kissé szeplős, sápadt bőröm, borzas barna hajam, és vézna testalkatom tragikus valóságként nézett vissza rám. Folyton próbáltam megtalálni magamban azt a dolgot, ami miatt bárki is megszerethetne, de egyszerűen sosem találtam erre választ. Igazából már megbékéltem a gondolattal hogy ilyen vagyok, ez vagyok Én, de… amikor ilyesmi szóba jön, mindig rám tör ez a furcsa érzés. Vajon tényleg lehet hogy van olyan, aki megszeretne Engem… Úgy?
Egy picit közelebb mentem magamhoz, és úgy néztem a saját barna szemeim mélyébe.
Talán… senki.
Sóhajtottam egyet, és bementem a fürdőkabinba, majd gondolataimat elhessegetve próbáltam élvezni a víz melegét.

*

Megmondom őszintén, nem igazán éreztem a súlyát annak, hogy Ausztráliába érkeztünk, amikor leszálltam a repülőről Darwin városában. Folyamatos autókázás, és két kör repülőzés után azt sem tudtam hogy fiú vagyok-e vagy lány; olyan fáradt voltam, hogy az sem érdekelt, hol vagyok, csak az, hogy aludhassak egy ágyban. Pedig még csak délután négy óra volt…
Az a bizonyos nyaraló, ahol az elkövetkezendő három hetet fogjuk tölteni, egészen ígéretesnek bizonyult. Egy kétszintes apartman volt, szépen felújítva, nagy udvarral. Az alsó részen a tulajok laktak, és a felső szintet adták ki nekünk. Állítólag húsz perc séta a tengerpart, az idő tökéletes a fürdéshez, és gyakorlatilag minden megtalálható ezen a helyen, ami kellhet egy nyaraláskor. Akár fagyit árulok minden nap, akár nem… azért így sem ígérkezik rossznak ez az egész.
Az ingatlan tulajdonosa egy idős házaspár volt, akik rendkívül barátságosan fogadtak bennünket. Nagyon lazák voltak, ahogy az illik is az ausztrálokra.
- Jó napot, üdvözlöm önöket! Hogy vannak? Jöjjenek csak – szólalt fel harsányan az idősebb férfi, aki kinyitotta számunkra a kaput. Szájában füstölgő cigaretta lógott, félmeztelenül volt, és fejébe húzott szalmakalap védte a napsugaraktól. Azonnal feltűnt ausztrál akcentusa, amitől kétszer végig kellett gondolni, mit is mondott pontosan. – Samuel Padbury vagyok, ő itt a feleségem – mutatott a mögötte álldogáló, mosolygó, virágos otthonkás nénire.
A szüleim tipikus amerikai művigyorokkal és negédeskedéssel mutatkoztak be és próbáltak minél jobban bevágódni, amitől nekem mindig hányingerem van. Én csak csendben álldogáltam, és viszonoztam a rám vetülő pillantásokat egy-egy kissé erőltetett mosollyal.
- Jöjjenek, megmutatom a lakrészüket. Gyere csak fiam – noszogatott „finoman” a hátamat megveregetve Mrs. Padbury felfelé a lépcsőn. Na jó, ezt a közvetlenséget még meg kell szoknom…
A ház belül is nagyon igényes volt. Szuper szobát kaptam, hatalmas ággyal, ami szinte csábított, hogy belefeküdjek, és csak aludjak ameddig kedvem tartja. Ezen kívül volt még egy szoba anyuéknak, egy fürdő, és egy konyha-nappali.
- Nyugodtan pakoljanak le, pihenjenek, és este jöjjenek le hozzánk vacsorázni! Nagyon finom halkülönlegességeket csinálok, nem fogják megbánni – mosolygott nyájasan az asszony. – Addigra már Liam kis unokám is megérkezik, megismerkedhetsz vele is, Josh!
Ja, hogy lesz itt még valaki? Szuper, remélem valami kis idegesítő kisgyerek lesz, aki végigkísér a nyaraláson.
Kipakoltuk a csomagjainkat, kicsit ledőltünk, aztán le is mentünk Mr. és Mrs. Padbury-hez.
 - Jöjjenek csak, már kész van minden – húzott ki két széket az étkezőasztaluknál a néni. Konkrétan egy egész terülj-terülj asztalkám volt ott, annyi kajával, hogy hirtelen azt se tudtam felismerni, hogy most akkor is mi is a választék. A számban összefolyt a nyál a sok étel láttán, azt éreztem, az összeset meg bírnám enni egyhelyben, legyen az bármi. (Persze annyira ismertem magamat, hogy az étvágyam mindig nagy, de a végén úgyis annyit eszek, mint egy lány. Emiatt a suliban is rendesen cikiznek, annak ellenére hogy nem tehetek róla, hogy ennyi fér belém.) Mindenki leült az asztalhoz, és már csak egy teríték maradt, amely előtt senki sem ült. Gondolom az unoka helye lehetett.
-  Hol van már ez a Liam fiú… hogy ennek mindig el kell késni a vacsoráról! Megáll az ész! – csóválta a fejét Mrs. Padbury.
- Ne bosszankodj mindig Mama – szólalt meg férje végigsimítva a vállán, majd figyelmesek lettünk a kinti kapu záródásának hangjára. – Na, látod már itt is van! – intett kifelé.
- Akkor már várjuk is meg az én kis mókuskám – mosolyodott el Mrs. Padbury. Látszott rajta, hogy biztos nagyon szereti. Tipikus, tankönyvi nagymama volt – a kis otthonkájával, rövid bongyori hajával, és mosolygó szemével. Kár, hogy az én nagymamám meghalt, amikor még kicsi voltam, a másikat pedig még csak nem is ismertem soha. Egy nagymama mindig jól jön az embernek – ha éhes vagy, fáradt vagy, szomorú vagy, ők mindig ott vannak végső menedékként, rájuk mindig számíthatsz. Biztos voltam benne, hogy Mrs. Padbury is hasonló lehet. De nekem ez már sajnos kimarad az életemből.
Egy perc múlva be is toppant a „kis” unoka, aki… nos, egyáltalán nem olyan volt, akire számítottam. Először is, nem volt kisgyerek, de még csak simán gyerek sem. Határozottan nem. Láttán majdnem kiesett a villa a kezemből.
Egy magas, széles vállú, sportos testalkatú, zafírkék szemű, körülbelül velem korabeli srác volt az a bizonyos unoka, akit az előbb Mrs. Padbury „mókuskának” hívott. Nos… szép termetű, kifejlett mókus, az biztos.
Akkor jöttem rá, hogy létezik számomra szebb Mr. Peterson szemeinél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése